tisdag 21 september 2010

Pluggolainen

Ett sätt för mig att hantera förändringar är att plugga. Det gör jag nu också. Läser om förlossningar som börjar med vattenavgång. Då finns det två olika skolor, den praktiska och den teoretiska.

Den praktiska är de som beskriver sina egna förlossningar med vattenavgång. Alla låter mer eller mindre så här: splash, så gick vattnet, sen tjo och tjim så kom värkarna igång, 45 minuter senare var lilla hjärtat ute.

Den teoretiska låter mer så här: vattnet kan sippra ut, kontrollera färgen. Om den är grön, kontakta förlossningen. Slemproppen kan följa med vattnet ut. Blod och slem. Inga som helst garantier för att en förlossning kommer igång. Kan leda till dagar med utdragna förvärkar. De kan vara helt meningslösa. På dag tre sätts förlossningen igång och igångsatta förlossningar är MYCKET smärtsammare än vanliga. Med lite otur kan livmodern spricka.

Visst är jag positiv? Jag vill bara få träffa min bebis. Det börjar kännas som att det ALDRIG kommer att ske. Alternativt att jag kommer att vara den enda som har den teoretiska historian som praktisk tillämpning.

Ja, jag FÖRSÖKER tänka målbilder och pepp. Det är bara lite svårt mitt i vaknatt nr.2 med meningslösa förvärkar.

PS. Min syster är här nu tack och lov. DS.

14 kommentarer:

  1. Kämpa på Vilja, Du är duktig!!!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, kämpa på. Det kommer att ge resultat!

    Tröst eller inte så kan du få min version av förlossning med vattenavgång.
    Nr1: Vattnet gick. Inget hände på flera dagar, tror det var fem. Sedan tjatade jag till mig igångsättning. Då var jag redan öppen flera centimeter och hade inte känt en enda verk. Det funkade bra med att bli igångsatt, men blev en intensiv förlossning.
    Nr 2 och 3: Vattnet gick och ca 8-10 timmar senare startade förlossningen och rullade på utan igångsättning.

    Jag tror att det kan bli på en massa olika sätt. Det är bara att haka på. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Shit. Mini vill verkligen komma på exakta datumet.. Hoppas det sätter fart idag. Tänker på dig!!

    SvaraRadera
  4. Härligt med syrran där!
    Vi är måååånga som tänker på dig!
    Vilja-supporters :)

    Kram i massor

    SvaraRadera
  5. Varje värk är en närmare till att träffa Bus-Mini! Jag tänker faktiskt på dej emellanåt, och väntar lika spänt som dig och alla andra :-)

    SvaraRadera
  6. Jag är oxå en som sitter i detta avlånga land & väntar spänt på att mini ska se dagens ljus=)
    Vad spännande=)
    Håll ut. Snart får du träffa lilla guldklimpen.

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig varje stund, och längtar med dig tills den här delen är över..

    /psykop.

    SvaraRadera
  8. *kikar in, letar nyheter, biter lite nervöst på naglarna, lyssnar efter bebisljud*

    Tänker på dig, Frk Mamma.
    kram blivande-cyber-tant Loba

    SvaraRadera
  9. Jag har varit inne lite då och då precis som loba i jakten på uppdateringar... Lycka till och massa kramar med hopp om att det till slut går ganska fort!!!

    Ps. skönt med syster närvarande ;0)

    SvaraRadera
  10. Jag vet att det blev en gosse! Såg det genom en annan bloggare som fått veta. GRATTIS!

    SvaraRadera
  11. Om nu anonym ovanför faktiskt är välinformerad... GRATTIS till sonen!

    SvaraRadera
  12. Det är väldans tyst på bloggen... säkert något på G :-)

    kram

    SvaraRadera
  13. Spännande väntan!
    Skall bli så kul att få läsa vad Mini är för en liten filur utanför magen.

    SvaraRadera
  14. Oj jag har inte riktigt hängt med! Det händer alltså/har hänt nu!!! Vad jag ser fram emot nästa uppdatering.

    SvaraRadera