torsdag 1 april 2010

Inneboende

Ligger i sängen och filosoferar. Sängen står för tillfället i vardagsrummet eftersom vi håller på att tapetsera och måla om i mitt sovrum.

När jag flyttade in här målade vi om vardagsrummet först (tidigare ägare gillade mörkt grått och mörkt mörkt beige) i vitt. För första gången i mitt liv målade jag ett tak. 4x5 m och det blev relativt bra (stolt). Efter ett tag slutade jag gå och titta på taket. Det var lite nyhetens behag.

Men nu är jag tillbaka på rygg här inne och taket blev påtagligt igen. Då får jag syn på en liten liten korpsvart fläck. Typiskt! Något måste ha stött i taket när vi flyttat runt grejer. Jag får ta en dutt färg och smeta dit sen.

Filosoferar vidare och plötsligt här fläcken rört på sig! Det är en liten liten spindel som flyttat in. Jag har verkligen inget emot spindlar, tvärtom de äter otäcka insekter, men för min del kunde han gott ha klätt sig lite muntrare.

En annan inneboende är Mini. Ungefär ett äpple stor här h*n stretat runt i min mage inatt. Märkligt att man kan ha något av den storleken i magen utan att märka mer av det. Just nu är Mini inne i en tillväxtfas, vi får hoppas att spindeln inte är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar