torsdag 15 april 2010

Godmorgon!

Ligger kvar i sängen trots att jag borde vara uppe för länge sen. Det är bara så skönt att ligga här och höra Malmö vakna utanför. Fåglar som kvittrar, bildäck mot grus. Ett barn som jollrar mot någon av sina föräldrar.

Solskenet sipprar in bakom rullgardinen och nu kuttrade en duva till.

Uppe väntar frukost, dusch och jobb. Alla är de bra saker just nu. Jag har känt efter min livmoder som barnmorskan lärde mig och kan inte fatta att det bor en ca 14 cm lång människa där inne. Mitt barn!

Jag ser fram emot dagen som ligger framför mig, men kan inte riktigt slita mig från den här stunden än.

Tänk, för bara några, eller är det någon, vecka sedan vaknade jag varje dag med ångest och tårar. Det gör den här stunden ännu skönare nu.

Godmorgon världen och godmorgon Mini, nu ska vi njuta av den här dagen!

1 kommentar: