lördag 10 april 2010

Solsken och fågelsång

Inatt har jag sovit relativt gott. Jag gör inte det så ofta nuförtiden, vilket gjorde fågelsången och solskenet som mötte mig när jag slog upp ögonen alldeles extra underbart. Sen fixade jag två åtaganden jag skjutit upp och det firade jag med att dricka hembryggt kaffe. Sen Mini kom in i bilden har jag nämligen (som är en kaffedrickare av rang) skurit ner kaffeintaget till ett minimum av en kopp om dagen. Då blir det lite viktigt vilket kaffe man ska unna sig varje dag. Den riktigt goda, eller den där sociala. Skam å medge har jag väl också druckit lite fulkaffe bara för att slippa huvudvärk.

Nåväl. Nu har jag tagit mig igenom lite av förmiddagens att-göra-lista och nu ska jag ge mig ut och agera på två punkter till.

Sen är det fika med besök av en doula. Doula är en kvinna som följer med på förlossning och som stöttar, hjälper en igenom förlossningen. Det är lite tidigt för mig att bestämma mig för sånt än, men lite spännande är det allt. Samtidigt lite sorgligt, för visst skulle Minis pappa om nu h*n hade en vara den självklara kandidaten och det här är ännu en upplevelse jag inte kommer att dela med den som borde stå mig närmast i livet.

Å andra sidan, nu är det inte så och det är inget att hänga läpp över. Jag får livets vinstlott i Mini i alla fall och idag är en ljuvlig dag som jag nu ska fortsätta njuta av.

Gör det också mina kära cybervänner och vanliga vänner med för den delen. NJUT!

2 kommentarer:

  1. God dag=D
    Det där med kaffe känner jag igen=) Jag drack oxå mycket kaffe förr, men nu e det ändring på det. Sitter här på jobbet med min första & sista kopp idag=)

    Ha en fortsatt trevlig helg.

    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Innan M kom in i bilden hade jag oxå Doulatankar. Jag tillfrågade t om en god vän (som är 5-barnsmor) och hon kunde gärna tänka sig att vara min Doula. Det är så underbart att det faktiskt finns att tillgå!
    Hoppas fikan blir trevlig och givande!

    Ha en skön helg,
    kram

    SvaraRadera