måndag 5 april 2010

Kan själv

Igår var vi inne på Babyland, mina föräldrar och jag. Vi kikade runt. Där hängde mängder av barnkläder, bland annat en tröja som det stod "Kan själv" på.

Titta, så jag till pappa, en tröja jag borde haft som liten.

För åtskilliga är de historier där han försöker lära mig saker och jag bestämt säger "Kan själv" och springer ifrån honom när han envisas med att lära mig något.

Den tröjan kan du ha även idag, säger pappa och jag inser att han har rätt. Alldeles särskilt med den här resan.

Men vad jag är trött på att kunna allt själv.

Ska jag skaffa en tröja det står "Lär mig" eller "Hjälp mig" på tycker ni?

2 kommentarer:

  1. "Hjälp till för fan!" Det tycker jag vore en tröja för dig och mig. Känner inte dig så väl, kom hit första gången idag, men ska läsa på. Ha en härlig snöig (om du bor i Sthlm) dag!

    SvaraRadera
  2. Det var rolig kommentar din pappa kom med :) Det passar verkligen nu ju. Men förstår dig helt, man vill ha stöd, hjälp, få kunskap ibland... oavsett hur stark och modig man än är, det gäller ju alla.
    Men skaffa en tröja med sånt text kan vara lite knasigt hihihi. Rätt som det är skulle det komma fram folk och fråga vad du behöver hjälp med :) I för sig kanske inte så dumt.

    SvaraRadera