torsdag 15 april 2010

Kejsarens nya kläder

Sist jag var och klippte mig så tyckte jag att min frissa såg gravid ut. Till slut kunde jag inte hålla mun och min vana trogen hoppade en groda ut: Är du gravid A? frågade jag.

Hon skruvade på sig och sa nej och att hon känt sig uppblåst på sista tiden och jag kände mig dum som frågat så plumpt.

Idag när jag var och klippte mig tänkte jag att jag skulle be henne om ursäkt för att jag frågat så dumt, men inte hann jag så långt innan hon sa att hon ville be MIG om ursäkt. Det visade sig att jag hade haft rätt, nog var hon gravid! Typ 2 veckor efter mig. Hon var jättefin med en rund och härlig mage.

Själv ser jag ju mest bara lite tjock ut.

Men åh vad kul att prata graviditet med henne. Jag fick en stor kram av henne innan jag gick och vi bestämde att vi ska gå ut och gå när vi är mammalediga.

Efter jobbet var det dags att hämta ut de beställda mammakläderna. Hem och slet upp påsen. För att konstatera att jo, jeansen satt okej, men var fula. Trekvartsbyxorna till semesterresan går bort och mysbrallorna är ljuvliga.

Så nu har jag ett par mysbyxor till. Så var det ju inte tänkt!

Sen undrar jag. Om jag har den här storleken nu, vilken ska jag ha i juni, juli och augusti då?! Dags att vara ännu striktare när det kommer till sötsaker och motion tror jag.

Annars får jag gå runt naken.

2 kommentarer:

  1. Ja det kan ju vara lite svalt åtminstone på kvällarna i augusti så lite kläder kan vara bra. Men tänk afrikanskt eller indiskt, massor av tyg flera varv runt kroppen. Ser fiffigt och fint ut. Men kanske lite mindre socker och mer motion kan vara bra också? *funderar*

    SvaraRadera
  2. Mmmm... jag fick ju komplimanger för att min kropp såg så afrikansk ut när jag bodde i Afrika så turban och jättepuffärmar kanske är vägen jag ska gå?

    Eller så sveper jag bara in mig i filten när hösten kommer. ;)

    SvaraRadera