onsdag 14 april 2010

Mera frestelser


I hela 10 år var jag en rökare. Ganska exakt de 10 år jag var tillsammans med E . Jag slutade röka för ungefär 8 år sedan. Det tog mig 5 år att sluta vara röksugen. Nikotin är en extremt beroendeframkallande drog.

Just nu sitter jag vid mitt skrivbord på jobbet och pillar. Min utsikt är ett gammalt rött tegelhus som just nu badar i vårsolen och ovanför står den ljusblå himlen i skön kontrast.

Min blick dras ut genom rutan för jag ser att något rör sig där. Det är en man som öppnat ett fönster och så står han där i solskenet och njuter av en cigarett. Det ser bara så ofantligt härligt ut att jag också vill röka. Jag har inte haft något sug efter cigaretter på snart 3 år, men nu skulle jag kunna ge mig ut och köpa ett paket på studs.

I telefonen har jag just lagt på en person jag är lite förtjust i. Det är något med hans röst som gör att det kittlar lite i magen på mig. Helt fel person, men ändå. Lockelse.

Och döm om min förvåning när jag imorse gick in på min gamla nätdejtingprofil och besvarade ett intresse från en kille som kontaktat mig. Varför det? Mina erfarenheter därifrån är inte så jublande att det borde locka särskilt. Och speciellt inte NU.

Jag tycker mig notera ett personlighetsdrag som dras till allt jag INTE får. Förbjud mig något och jag kommer att sträva efter det.

Varför är det på det viset? Vad är det för trigger som sitter i mig? Har mina föräldrar planterat dit den eller satt den där från början?

Och gode gud, kan ingen förbjuda morötter, motion och att gå och lägga sig i tid på kvällen. Snälla!

4 kommentarer:

  1. Hahaha härlig läsning. Du det kanske är hormoner? Eller våren? Eller bägge? Härmed förbjuder jag morötter.

    SvaraRadera
  2. Tack Single Mother By Choice, nu åkte morötterna in på inköpslistan till efter jobbet.

    SvaraRadera
  3. Jag har förbjudit mig själv broccoli. Det går ner. Men det är mest fint. Och nyttigt.

    SvaraRadera
  4. Åh jag skulle gärna se att det var förbjudet att gå och lägga sig tidigt. Fan vad det är svårt.

    Anna

    SvaraRadera