torsdag 8 april 2010

Vårtecken eller?

Den sista tiden har jag följts av en massa demoner som inte riktigt har velat släppa taget. Jag har inte velat beskriva dem här och kommer nog inte att göra det heller, utan bara konstatera att när det händer så är jag inte på det ljusaste stället på jorden precis.

Nu har jag börjat sätta demonerna på plats.

Det som också har hänt är att ljuset har kommit tillbaka. Det är vår.

Och jag har noterat att det flörtas lite hej vilt. Var nere till butiken på hörnet från jobbet och direkt när jag kom ut genom garageporten så fick jag en glittrig blick från en sötnos. På lunchen fick jag en annan glittrig blick. Och jag SER dem, det brukar jag annars inte göra.

Sen inser jag att här går jag i min gamla tjocka vinterjacka och jättetjocka halsduk (jag är livrädd för att frysa). Känner mig dammig i mina kläder. Och från att ha varit på en mörk plats där jag inte har velat göra något vill jag plötsligt leta rätt på mina gamla vårkläder och shoppa nytt. Kom på mig själv med att fundera på att göra en manikyr och ska man kanske investera i ett läppglans?

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Följer ju din blogg men har väl inte direkt kommenterat så mycket. Vill säga att jag tycker det är intressant och roligt att följa dig:) Och jag hoppas ju förstås att jag snart befinner mig där du är...;)(den 13:e vet jag om det blev tredje gången gillt...)

    Och vad skönt att dina demoner börjat försvinna och att du satt dem på plats och börjat få vårkänslor :)

    En vårkram till dig!

    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Vad gulligt du är! Tack och STORT lycka till med tredje försöket.

    Kram tillbaka

    SvaraRadera