onsdag 21 april 2010

Mörkret i ljuset

Det finns saker jag har hållit från er här på bloggen. Läste Lobas inlägg idag och tänkte att hon borde inte hålla inne med det som är jobbigt, för när man går igenom såna här resor och kriser så vill i alla fall jag dela allt. Känna att jag inte är ensam i dalarna.

Så kom jag på att jag inte delar allt med er. Samtidigt har jag svårt att göra det. I alla fall helt otvunget. Vissa saker känns också lite tabu i såna här resor. Som när paniken slår till och man tänker att man är galen som skaffar barn och att man faktiskt inte vill och borde jag inte bara själaglad när så många önskar att de var i mina skor?

I vilket fall.

På fredag ska jag få hjälp att reda ut i vissa tankar som inte är så snälla. Så att jag kan återgå till att bara vara glad för allt som händer mig.

5 kommentarer:

  1. Du är inte galen. Det är klart att panik bubblar upp ibland, för mig med herregud jag har ju inte varit i Sydamerika ännu och jag har ju inte sett ljuset över en savann i Afrika. Men så tänker jag, vad kul det kommer bli. Och jag kanske kan upptäcka några av alla de där sakerna jag inte sett eller gjort med mitt barn. :)

    SvaraRadera
  2. Vi kan åka till Sydamerika tillsammans för det har jag inte heller upplevt än och i ljuset över en savann i Afrika, där bor en del av mitt hjärta.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att få hjälp med de "osnälla" (och faktiskt helt normala) tankarna. Det är klokt av dig. Jag tänker att jag kanske borde göra detsamma.

    Och du har såklart rätt.
    Tack.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  4. åh vackert. Med ljuset. Du kommer få visa det där för en liten person sen.

    SvaraRadera