tisdag 31 augusti 2010

Bra eller?

Om man är i nionde månaden och har en tendens att läsa in sig och skaffa sig lite för mycket kunskap om saker. Är det då bra eller inte att titta på förlossningsvideor på YouTube?

Kan meddela att jag nu ångrar lite på att jag lät dem vända Mini och därmed inte blir snittad. Tror ni att jag kan få dem att vända tillbaka bebben?

Fast å andra sidan. Visst, det ser läskigt ut. Visst, det låter läskigt. Visst, det ÄR läskigt och man har ingen aning om vad man ger sig in på. Men, det kommer att pågå begränsad tid. Jag får helt enkelt ta en sak i taget och till slut så kommer jag att få träffa mitt barn. Min Mini. Vilken belöning!

6 kommentarer:

  1. Läser en bok, där står det att man ska fokusera på att varje värk, varje minut tar en närmare målet... (jag tror även på knark).

    SvaraRadera
  2. Jag är också förtjust i piller och smärtlindring. Å andra sidan så vet jag att det finns nästan inga smärtlindringar som inte har negativ inverkan på förlossningen. Å tredje sidan kommer jag säkert ligga och vråla efter Epiduralbedövningen när jag väl är där.

    Var värk för sig var vad BM på min vattenjympa sa. Jag tror på det också. Hon menade att vi kvinnor har för vana att tänka fram i tiden och då blir det olidligt. En värk åt gången. En minut åt gången. Ett andetag åt gången.

    SvaraRadera
  3. Jag tittar mycket på förlossningar & tror att man lär sig av hur andra gör....
    Som "Single Mother By Choice" skriver tror även jag på knark haha=D

    SvaraRadera
  4. Jaaa Marre, det var så jag tänkte också. Jag vill veta så mycket som jag bara kan. Vara så förberedd jag bara kan. Även om jag vet att man aldrig kan vara förberedd för det blir aldrig som man tror.

    Men hur olika kan det vara?!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gärna byta plats med dig. Min förlossning var underbar. BM var underbar, min kille var underbar, sjuksköterskan var underbar. Visst det gjorde ont men jag försökte fokusera på att det var en fantastisk upplevelse, världens bästa upplevelse... det var mitt tips.... sen finns det ju droger man kan få och dem var jag ju inte bang för om man säger så... Hahahha

    SvaraRadera
  6. Fia, det är ju strålande. Nu har jag tre delar av mitt mantra inför förlossningen.

    En värk i taget.

    Knark.

    UNDERBAR! :D

    SvaraRadera