onsdag 11 augusti 2010

TENS

Från 3 veckor före förlossning har jag hyrt mig en sån här:



Cefar Femina

Min syster pratade om sin mönsterförlossning där hon använt en TENS-apparat för att ta toppen av värkarna. Så jag har fixat mig en jag också. Det ska bli spännande att prova.

Om ett par timmar är det dessutom dags att poppa popcorn och slå sig tillrätta framför TVn och titta på barnfödsel-TV. Jag tror på att utsätta mig för det här tills jag känner att det måste funka bra för mig också. Ju mer jag vet och har sett desto bättre.

2 kommentarer:

  1. Hallå där! :) Jag tänker detsamma varje gång jag råkar slå på nått sånt program (verkar finnas flera stycken..) Lite KBT liksom.. :)

    SvaraRadera
  2. Jupp, the more the merrier. Se att andra klarar av det och lite hur det funkar. För mig känns förlossningen som en svart bubbla. Jag vet att det kommer att göra ont hur det än går till, men HUR det kommer att gå till har jag ingen aning om! Eller jo, men man vet ju inte hur förloppet kommer att vara för just mig.

    SvaraRadera