lördag 14 augusti 2010

Förlossningsbrev

Innan man åker till förlossningen förväntas man skriva ett brev som förklarar hur jag vill ha det under min förlossning.

Jag tycker att det är jättesvårt att skriva det. Problemet för mig är att jag aldrig varit där förut. Jag vet inte hur jag kommer att reagera på smärtan eller situationen i sig. Dessutom är hela förloppet dolt. Kommer det att ta lång tid eller gå relativt snabbt?

Mina vänner och mina systrar berättar om sina förlossningar och sina erfarenheter. Något jag verkligen gillar att de gör, men alla har de olika råd och tips. Vilka är det som gäller för just mig?

Allt jag vill skriva är: hjälp mig att fixa det här så bra som möjligt. Jag litar på att ni vet vad som är bäst för mig. Det enda som är viktigt för mig är att jag känner mig trygg i att ni tar de bästa besluten för mig och mitt barn och att ni låter mig vara delaktig i dem i så stor utsträckning som möjligt.

Ungefär något sånt. Tror ni att man kan skriva så?

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag låter toppen!
    På "min" tid skrev man inga brev. Man kan dit och sa "ta hand om mig"
    Så det är väl ungefär så jag hade skrivit också :=)

    SvaraRadera
  2. Håller med, skriv så! Jag har inte heller skrivit några brev. De som jobbar på förlossningen är ju de som har erfarenhet och de är väldigt hjälpsamma.

    SvaraRadera