tisdag 17 augusti 2010

Nu blir det splatter

Jag minns tydligt den där kvällen hos bästa M när hon höggravid lyckades hacka av sig vänster pekfingertopp. Det sved till och hon skakade handen medan hon snurrade ett varv. Sällan har jag sett så mycket blod spritt över så stor yta från ett så litet sår (okej det var rätt rejält, men inte i relation till mängden blod).

Ikväll var det min tur. En kökssax, en kartong och mitt högra långfinger. Sen blev det hej plåster gånger tre och högt läge för högerhanden. Så tvätten blev inte struken ikväll heller. Fast Mini har nu blöjor och blöjhink!

2 kommentarer:

  1. Ja, det var en galen kväll - men maten blev god när fingertoppen plockades bort ;-)
    Du ska vara försiktig med vassa saker.

    tänker på dig och längtar till att få träffa er två.
    kram
    /m

    SvaraRadera
  2. Uppenbarligen är jag lite klantigare än vanligt för tillfället.

    Maten är alltid god hemma hos dig! Ibland är den järnberikad också. ;)

    Kram

    SvaraRadera