söndag 29 augusti 2010

Orättvist!

Varning för gnäll!

Det känns lite taskigt faktiskt. Jag är trött om dagarna nu. Orkar inte som förr. Det är kanske inte så märkligt, men jag är inte bara fysiskt trött av tyngden, utan av bristen på sömn också. Inatt somnade jag 1.30. Man skulle ju kunna tänka sig en längre sovmorgon efter det. Men nej. Vaknar strax före 7 och kan inte somna om.

Något annat som känns lite taskigt är att jag är så stor. Barnets kommentar var riktig. Jag har en jättemage. Nu börjar benen och armarna också kännas gigantiska. Igår såg jag en annan tjej som såg enorm ut på stan. Jag tyckte synd om henne. Så stor och hoppades för hennes skull att det var dags snart. Sen gick jag förbi en spegel och insåg att jag är BETYDLIGT större.

Jag orkar inte riktigt med och längtar till mamma kommer. Samtidigt får jag dåligt samvete. Hur ska jag kunna vara en bra mamma till Mini när jag har så lite energi? Jo, jag vet att den kommer att komma tillbaka, det bara känns inte så just nu.

3 kommentarer:

  1. Jag tror det hör till att man ska bli trött på magen! Jag tror också att naturen är så smart inriktad för att man då ska längta efter att bli "färdig" med graviditeten, och därmed mer inställd på förlossning.

    Krama magen från mej!

    SvaraRadera
  2. Klart manfår gnälla! Jag tycker redan det är jobbigt att knyta skorna och införskaffade sneakers man bara kan dra på och av. Och du har ju väntat jättelänge på att få träffa mini, klart man blir frustrerade och gnällig. Gnäll på bara om du behöver det :)

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan! Magen är kramad. Den puffade och buffade lite tillbaka.

    SMBC, tur det. Jag är lätt labil nuförtiden. Ena stunden en lärka, nästa ett puffande grinigt ånglok.

    SvaraRadera