fredag 27 augusti 2010

Quick Run Bag

När jag bodde och jobbade i en krigszon (nä, det var inte strider där, men inte heller fred) så var vi alltid tvugna att ha packat och med oss en Quick Run Bag. Det var en väska med förnödenheter vi skulle kunna ta med oss och sen navigera genom savannen till fots ett antal mil till en airstrip. Den skulle innehålla karta, GPS, vatten och andra förnödenheter. Inget onödigt fick ligga däri.

Jag minns känslan av att packa den där väskan.

Det är samma känsla jag har inför att packa min förlossningsväska. Min Quick Run Bag. Fast i den svenska tappningen.

3 kommentarer:

  1. Har hållit tummarna för dig idag!! Hoppas både du och mini mår bra :0)

    SvaraRadera
  2. Jag har just hittat din blogg och läst massor. Håller nu tummarna att vändningen går galant och att du får en underbar förlossning, sen i september.... :) Följer med spänning!

    SvaraRadera
  3. Åh vad ni är rara! Vändningen gick galant och Mini och jag mår jättebra. Jag har varit hög på livet sen jag kom ut från sjukhuset. Ska strax skriva ett inlägg om allt som hände.

    Och kära Fia, välkommen hit! Kul att du uppskattar bloggen. Du får mer än gärna följa med på resten av resan.

    SvaraRadera