söndag 22 augusti 2010

Total förvirring?

"Passa på att göra sånt ni inte kan göra sen nu och NJUT!" sa ledaren på vattenjympan och jag bestämde raskt med S att han skulle komma till Malmö så att vi kunde gå på bio och ut och äta.

Sagt och gjort. Det skulle ske lördag den här veckan.

En lördag som inleddes med loppis i Folkets park.
En lördag som inleddes förvirrat och fortsatte i den stilen.

Dagen började med att jag fick snylta lite i tvättstugan eftersom jag glömt att tvätta byxorna när jag hade tvättid. Alla byxor. Smart va?

Sen skulle jag cykla till loppisen. Tvärs genom hela stan. Cykeln behöver underhåll och jag är stor och tung. Låren slår lite obekvämt mot magen när jag cyklar, men cykla gjorde jag. I princip där inser jag att jag har glömt plånboken hemma. bara att vända om och cykla hem. Mjölksyra i benen. Det får jag av allt just nu. Trappor, trottoarer och cykling. Hopplöst. Svettigt.

Bilen till loppisen och PLÅNBOK med mig. Gott så. Ett par fynd. Fika i solen och så hem. Inse att jag missat chansen att köpa babysittern jag ville ha på Blocket. Med 20 minuter. Bah...

Tupplur och sen kom S. Vi bestämde film och jag köpte biljett. Ut och äta. In till stan och hämta ut biljetter. Lite sena. Bara för att inse att biljetterna jag har köpt är till biografen på andra sidan stan!

Häpp häpp, snabba ryck och nog satt vi på plats när bion började. Då kläcker S att den här filmen ska vara riktigt komplicerad. Att regissören sagt i en intervju att han satsat på att man skulle behöva se den 4 ggr för att förstå den på riktigt.
Men tjena, här sitter tjejen som inte ens fattar att man ska kolla upp vilken biograf man köper biljetter till...

Men det gick bra. Antingen så hade regissören fel, alternativt så missade jag en massa saker i filmen som jag inte hade förstått.

Kontentan är att mitt liv är nu fyllt med massor av såna där små blundrar. Glömma saker, missa att kolla upp saker och vara lite sen på det.

Och jag skyller allt på graviditeten och njuter. Eller försöker njuta i alla fall. ;)

11 kommentarer:

  1. I Norge finns det ett uttryck som heter "ammetåke" bäst översatt som amningsdimma, då man glömmer en massa viktiga och oviktiga saker. Men den brukar ju komma EFTER att bebben är född...kanske du är lite pre-ammetåkete?

    SvaraRadera
  2. Man brukar ju säga att hjärnan krymper när man är gravid, det kanske stämmer.

    SvaraRadera
  3. Haha villken grej.
    Tycker jag känner igen mig=P

    SvaraRadera
  4. Amningskoma, gravidhjärna eller helt enkelt bara blond alltså! ;)

    SvaraRadera
  5. Hmm... inser nu att Mårtensson är någon annan än den jag trodde. Hoppas du inte tog illa upp av blondkommentaren!

    SvaraRadera
  6. Mårtensson? Jag menar Marre!

    Ja, ni märker hur jag är...

    SvaraRadera
  7. det kan inte vara så att du tänkte på mig när du säger blond va... /m i peking

    SvaraRadera
  8. Jo, fast jag fick inte riktigt ihop allt. Dessutom är du inte särskilt blond på det sättet. Jag avgår från hela resonemanget och går och lägger mig. Hoppas på större intelligenskvot nästa vecka!

    SvaraRadera
  9. Sån där blir jag alltid runt mens - jag kan alltså räkna med att det blir värre? Hua! :0)

    SvaraRadera
  10. Hi, hi, läser din blogg ibland och känner igen mig på pricken!!! Har bokat tågbiljett till fel dag (blev en dyr hemresa från Malmö till Stockholm med ny biljett), bokat fel datum på vandrarhemmet i somras(som tur är har jag snälla kompisar som tyckte det var ok att tälta), åkt tunnelbnana åt fel håll ett par gånger, laddat upp fel bild till annons på Blocket, listan kan göras lång. Och jag är ganska smart i vanliga fall. Så definitivt gravidhjärna!!!

    >Jessica med BF 13 nov

    SvaraRadera