fredag 13 augusti 2010

Ring ring

Ring ring sa telefonen. Det var BM och jag berättade hur jag mådde.
"Rör sig barnet?"
Ja.

Sen började hon prata om värkar och förlossning. Va?! Förvirring. Ska jag föda barn nu?!

Men nej. Vila. Ta hand om mig. Om det inte blir bättre ringa förlossningen på MAS för där har de läkare.

Jag är helt förvirrad och utmattad. Sovit i 2 h, inte ätit på hela dagen. Ingen mat hemma. Så kanske skulle jag ta bilen och bara ordna mat.

Och som för att sparka igång mig kör Mini runt i magen som aldrig förr!

Älskade Mini, nu ska jag ta hand om mig. För din skull.

4 kommentarer:

  1. Är det på gång kanske??

    önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Lyssna nu på dina egna och barnmorskans råd!!!!

    SvaraRadera
  3. Marre: Det verkar ha lugnat ner sig. Jag vill inte föda barn än på några veckor!

    SvaraRadera
  4. Malla: Jag har lyssnat och vilar. Herregud som jag vilar. Du skulle varit stolt om du sett hur lat jag är. ;)

    SvaraRadera