lördag 7 augusti 2010

Mitt hjärta

Det är något särskilt med att vänta Mini. Mer än sömnlöshet, att begränsa sin kost, att sakna alkohol, att inte vara rörlig. Att inte kunna ta sig för en massa saker.

Det är också en massa planering. Var skötbordet ska stå, vad behöver finnas på plats? Vagn, bärsele, blöjor, sängar etc etc. När ska jag gå på mammaledighet? Faderskapsutredning. Föräldrautbildning. Smärtlindring.

Och så det största. Förväntan. Vem är du? Hur ser du ut? Hur är du som person? Är du kille eller tjej? Hur mycket kommer jag att älska dig?

Igår var vi hos barnmorskan du och jag. Jag fick lära mig att du ligger på tvären. Jag har ju känt dina fötter på vänstra sidan av magen. Massor!
Min mage följer kurvan som den ska och den är stor. Hur stor kommer du att vara när jag får träffa dig?
Jag fick lära mig att ditt hjärta slår med mellan 145-150 slag i minuten. Skrock säger att om barnets hjärta slår mer än 140 slag/minut är det en tjej. Är du en liten tjej?

I vilket fall har jag svaret på en av alla frågor. Jag kommer att älska dig gränslöst oavsett. När jag hör ditt hjärta slå nästan sprängs mitt.

Min bebis.
Mitt barn.
Mitt hjärta. Jag är så ofantligt lycklig som får uppleva det här.

1 kommentar:

  1. Du kommer bli en mycket bra mamma!! Ni kommer få ett fantastiskt liv tillsammans, du och mini.

    SvaraRadera