torsdag 26 augusti 2010

Sjätte sinne

Mitt i matlagningen ringer Glitter. Som på beställning. Jag börjar storgrina och berätta om min dag. Och han säger saker om mig och om att vara så stark att människor inte fattar när man är svag och verkligen behöver dem. Och en massa annat som rev ner en massa känslor jag behövde ta itu med.

Det var som att jag beställt det där samtalet från mitt undermedvetna.

Tidigare idag ringde min syster. Hon har också gjort en vändning med sitt andra barn. Den vändningen gick bra, men hon berättade om den panik hon känt när hon fått reda på att man skulle vända barnet.

Det var också skönt att höra att jag inte är ensam om att vara en hormonell dramadrottning i den här situationen.

Snart ska jag krypa ner i sängen. Imorgon är en spännande dag, men inatt ska jag sova som en gris.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar