onsdag 18 augusti 2010

Hjälp någon?

Jag har fått tipset att ha provförpackningar eller snarare reseförpackningar på schampoo och sånt med mig till BB. Bra tänkt. Har dock ett problem med det. Jag hittar inte något som får mig att gå igång. Stod och tittade på Apotekets produkter igår och blev ärligt talat lite deprimerad av dem.

För jag tänker mig att jag vill ha något som känns lite lyxigare när jag nu kommer att befinna mig i "jag har just fött barn"-kaoset. Bodylotion som är riktigt skön och så. Någon som har tips på var jag kan få tag i bra såna i små förpackningar för inte en hel förmögenhet?

8 kommentarer:

  1. Mitt tips är att du använder de produkter du kommer att använda sen också, babyn lär sig snabbt hur mamma luktar och byter du sen plötsligt lukt så kan han/hon krångla med amningen. Jag hade shoppat lyxiga hudvårdsprodukter och riktigt lyxschampo men sen då flaskorna var slut och jag återgick till de mindre glamurösa jag annars använder ville ungen inte äta. Snopet! Vid BVC sa de att det är vanligt och att det är en överlevnadsinstinkt för babyn att känna igen sin mamma genom lukter och dofter.

    SvaraRadera
  2. Det finns jättebra små (tomma) reseflaskor att köpa på typ Åhlens för kanske en 20-lapp styck... Så kan du få med dig de egna favvovarianterna!
    hälsningar från Jagvilljagkan som inte orkat signa in idag :)

    SvaraRadera
  3. Ett tips är en serie från Estelle & Thild som är tänkt för mamma-barn. Ljuvliga produkter i bra prisklass. Säljs på Kicks.

    SvaraRadera
  4. Röstar också för de produkter du använder i vanliga fall. Superbra reseflaskor/burkar finns på Naturkompaniet. Till skillnad från andra FUNGERAR de faktiskt. Man får t.ex. med lätthet ut schampo etc och i önskad mängd ;-) /Sara

    SvaraRadera
  5. Ärligt talat så tror jag inte du bryr dig just då. Du kommer vara glad att du kan duscha av dig alls. Har inget minne av att jag hade med mig något sånt, men jag bryr mig inte så mycket om det i vanliga fall heller. Tar det som finns typ.

    SvaraRadera
  6. Tack för alla tipsen. Hmmm... ja, jag kanske ska leta upp mina gamla reseförpackningar från tiden när jag reste hysteriskt i jobbet. Problemet är att jag vanligtvis byter produkter rätt frekvent. Fast jag kanske ska hålla mig till en serie ett tag framöver. Hm...

    Jag som ville lyxa till det lite. Nu är jag i alla fall nyklippt. Det känns lite lyxigt i sig!

    SvaraRadera
  7. Håller med någon här om att köpa tomma små flaskor och fylla dem med dina produkter :)
    Lyxa med den däringa från bodyshop du brukar ha, den återkommer du ju ofta till och luktar så gott i :))

    SvaraRadera
  8. African Spa. Den är ljuvlig. Mmmmm... den får det bli!

    SvaraRadera