torsdag 26 augusti 2010

Upponer!

Imorse var jag hos barnmorskan igen. Och trots att Mini tjorvat runt och hållit mamman vaken halva natten så låg ungen fortfarande på tvären.

Så det blir vändningsförsök.

Jag hade ju räknat med det. Att jag skulle till barnmorskan idag. Att barnet skulle ligga som det gör och att jag sen skulle få en tid för vändningsförsök i slutet på nästa vecka.

Jo tjena. Nya direktiv från sjukhuset gör att vändningsförsök måste göras innan man har gått 36 fulla veckor. Det har jag gjort imorgon (eller lördag om man frågar BM). Så jag fick en tid för vändningsförsök. Imorgon!

Kris och panik. Då hinner inte mamma komma ner. Vem ska jag ha med mig? Vad händer om förlossningen startar. Kommer det att göra ont?

hjälp

Men det har löst sig. Även om jag kan erkänna att jag har rejäla fjärilar i magen.

De sista orden jag fick med mig från barnmorskan var också: eftersom Mini inte har satt sig med någon kroppsdel i mitt bäcken, så måste jag lägga mig ner och ringa ambulans DIREKT om vattnet går.

Vaddå om vattnet går? Jag ska inte ha barn förrän den 24:e september. Basta!
Eller är det så att mamman helt enkelt får lära sig att släppa Outlook-kalendern nu?

7 kommentarer:

  1. Spännande tider! Tror risken att förlossningen skall sätta igång av vändningsförsöket är minimal. Hoppas det kommer gå bra. Och gör det inte det tror jag att snitt är en alldeles utmärkt smidig metod att föda barn på. Lycka till!

    /Knasokalas

    SvaraRadera
  2. Mini kommer är det är dags. Det är tid för dig att släppa kontrollen nu ;).
    Det går bra imorgon!

    SvaraRadera
  3. Hoppas på att det kommer att gå bra och att Mini vänder sig och stannar kvar ett tag till :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror det går bra! Snitt är inte alls så illa, det mesta är skrönor även på den fronten.

    SvaraRadera
  5. Åh, ni är så rara att jag bara vill gråta. Eller vänta nu. Jag vill bara gråta mest hela tiden.

    Idag är visst en sån dag.

    Började nästan böla över en idiotisk politisk fråga förut.

    Så nu tänker jag gå och tröstköpa mig en kamera. Jag måste ju ha något att dokumentera Mini med så att ni får träffa henom när h*n kommer ut. När det nu blir.

    Jobba struntar jag i. Helt överreklamerad aktivitet!

    SvaraRadera
  6. Busiga Mini!
    Hade faktiskt ingen aning om att man måste försöka vända innan 36 fullgångna veckor. Jag är där om sisådär 2 veckor...
    Men vet du, jag tror att det går bra hur som haver. Antingen vänder de runt busen eller så blir det kejsarsnitt. Jag har bestämt för egen del att om jag kommer i situationen kommer vilket som att bli kanon. Resultatet kommer ju bli världens sötaste bebis! Kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Ulrika, det är nya direktiv på MAS. Tror inte att det är så överallt.

    Och ja, det blir en fin bebis. Vissa dagar är bara så mycket jobbigare än andra. Idag är en sån dag. Tur att den snart är över!

    SvaraRadera