torsdag 19 augusti 2010

Glädje & sorg

Det är märkligt vilka känslor den här barnresan plockar fram. Jag har lärt känna så många som alla delar samma längtan: barn

Vi delar samma oro och samma slags glädje när vi får positiva besked. Varje gång jag får veta om ett positivt graviditetstest får jag gåshud.

Varje gång jag läser eller hör om ett misslyckat försök. Embryon som inte vill överleva upptining. Ägglossningar som inte kommer. Missfall. Då gråter jag.

Och varje gång jag hör om ett nästa försök blir jag glad och hoppas innerligt.

Det gäller vänner i "verkligheten" såväl som här i den digitala. Jag är så tacksam för att få dela de här resorna med er och delvis är det också skälet att jag skriver den här bloggen. Att få dela min resa med er. Både glädje och sorg.

Idag har jag upplevt båda genom er.

3 kommentarer:

  1. Åh du sätter ord på vad jag tänker. :)

    SvaraRadera
  2. Både jag och "L" uppskattar så ditt stöd i vår sorg! Vi följer din resa med glädje!!

    SvaraRadera
  3. SMBC - vissa dagar så ligger de tankarna närmare än andra. Igår var det en sådan dag.

    Malla - Jag längtar till den dag jag får följa er resa, utan sorg med bara glädje!

    SvaraRadera