söndag 29 augusti 2010

En bra dag

Idag började ju lite gnälligt. Trött och tung. Grinig.

Jag hade en lång lista över saker som skulle göras. Det var det sista jag gjorde igårkväll. En lista över saker jag vill ha gjort innan föräldrarna anländer, där jag markerade vad jag skulle ha gjort idag. Blätrist lista, även om den är nyttig och nödvändig.

Så jag drog täcket över huvudet och låtsades att det regnade. Tack men nej tack, jag vill inte vara en del av den här söndagen. Typ. Ont i kroppen.

Men just som jag bestämt mig för att jag skulle stanna där resten av dagen, så kom den krypande. Hungern och i släptåg tog den med sig sängångesten. HÄR kan jag ju inte bli liggandes. Så frukost intogs och datorn användes till att hjälpa en kompis med en jobbansökan.

Så chattade jag med gode S och rätt vad det var var det bestämt att vi skulle dokumentera magen.

Det slutade med att jag istället för att göra en massa saker som stod på en lista fick stå och puta med magen på Riban i Malmö. Gigantus Gravidus på bild! Härligt ljus och rolig stund. Sedan fick jag nyttig bärhjälp och så middag hemma.

Nu har jag gjort en Åke-Tråkgrej på listan bara för att.
Imorgon ska jag jobba hemifrån. Först vattenjympa och sen soffläge. Ljuvligt!

Och i bäckenet så kilar Mini fast sig. Jag känner det så tydligt. Och jag är nu i den nionde månaden!

2 kommentarer:

  1. Meh, när ska vi läsare få se dig puta med jättemagen då? ;)

    SvaraRadera
  2. Ha tålamod! Så snart jag får bilderna på min dator ska ni få se magen. Bisarrt nog kom jag på mig själv med att hålla in magen när kameran kom upp. En väl inövad reflex.

    SvaraRadera