torsdag 27 januari 2011

Allt är inte vad det ser ut att vara

Lång dag som går mot sitt slut. Vi har promenerat, åkt buss, varit på Öppna Förskolan i "förorten", sen på IKEA sen buss och promenad hem genom stan.

Nu är mamman slut som artist. Tröttade ut bebben och tror att han nu somnat för natten. Helst av allt skulle jag bara vilja krypa ner under täcket och somna jag också, MEN jag måste mata på och medicinera sovande bebisen om en sisådär två timmar. Så jag tror att jag gör en kopp hett te och kurar under filten i soffan tills dess. Med risken att jag piggnat till vid det laget.

Igårkväll fick jag veta saker om en person som finns i min närhet, men som jag inte känner särskilt väl. Det jag fick veta var riktigt mörka hemligheter om varför han går igenom en stor förändring nu. Jag vill inte berätta vad, för det handlar ändå inte om mig och om någon läser här och kan relatera till vem det är är det inte så lyckat. Det här var nyheter som gjorde mig både bedrövad och förfärad. Visst är det märkligt och läskigt när något inte är vad det ser ut att vara. Eller när någon inte är den de utger sig för att vara.

Precis som bilden ovan. Den ser ut som vår för somliga, men kära vänner, det är skånsk vinter. Och det vädret är jag ledig i. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar