lördag 22 januari 2011

En första

För att lysa upp denna av trötthet tyngda dagen bestämde jag mig för att tjorv- och gnäll-Pelle skulle få sin första smakportion. Så glad som han är i att äta måste det ju vara en hit tänkte mamman.

Sagt och gjort. Små små bitar av morot kokades, pressades i vitlökspressen och blandades med tillägg. Vi kan lätt konstatera att mer olycklig unge än den som fick lite morot på överläppen finns inte. Jisses vad han ylade!

Så gick det med den munterheten.

(fast jag hade rätt kul i alla fall)

2 kommentarer:

  1. hehe.. han kanske inte gillade morot bara. :) De där majskrokarna verkar gå hem hos alla kids, men det kanske är lite tidigt.. :)

    SvaraRadera
  2. Tja, jag tror jag gav mig på det fel dag. Sällan har Mini varit så grinig sen koliken gav med sig som idag. Till slut tog jag ut honom i vagnen och drog Pildammsparken runt i en rasande fart. Ungen somnade på vägen ur parken och har inte vaknat än. Men gnäller det gör han i sömnen! Jag har sprungit till vagnen ett flertal gånger. Hoppas att han bara vaknar för att äta och ta på sig pyjamasen och somnar om i sin säng.

    SvaraRadera