onsdag 26 januari 2011

En stolt mor

Idag har Mini uppfört sig fantastiskt. Igår nämnde jag att vi haft lite rumpproblem, eller tja Mini har haft det. Idag blev det därför en tur till BVC och sen en tur till vårdcentralen.

Som bipassage kan jag nämna att den läkare vi fick är numera trolovad med mitt ex. Ja och de har en son ihop. Skrev jag att mina ex och deras barn spökar i min värld? Buuu sa det idag också. Fast det var trevligt. Jag har inget emot någon av dem alls. Men i alla fall.

Nåväl. Två läkare höll på med Mini. Det borde rimligtvis göra lite ont. Men Mini, min lilla tåliga unge som haft magknip i tre månader, ligger bara och flinar på britsen. Gurglar sig genom blodprovstagningen på labbet och charmar tanterna i väntrummet.

Bara för att grina illa när han får det jättesöta penicillinet. Van vid äckliga Nutramigen som han är!

Ikväll hade vi styrelsemöte i bostadsrättsföreningen i min lägenhet. Mini var superpigg och ville inte sova. Så han gurglade sig glatt igenom styrelsemötet under babygymet alternativt i mammas knä. För att slutligen kinka ur och då somna på 3 minuter med napp och näsan i mammas armhåla.

Min goa unge. Uppför sig när han ska.



(peppar peppar ta i trä)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar