lördag 29 januari 2011

Värd sin vikt i guld

När Mini föddes var han en relativt liten bebis. Sen började han äta och SOM han äter. Han har aldrig lyckats följa någon tabell. Ja i alla fall inte särskilt länge. Jag har funderat på att spela in hur han låter när han äter, han slurpar och hummar i sig maten och det på nolltid.

Det är fantastiskt att ha ett barn med god aptit. En av Minis kompisar har det inte och hans mamma tittar förundrat när Mini kastar sig över maten. Hennes son äter fortfarande var 3:e timma, dygnet runt och han är halvåret nu. Mini har snällt sovit på nätterna sen han var runt tre månader. Jag har matat på honom, gått och lagt mig och fått sova. Tills nu!

Nu ska han promt äta mitt i natten. Rackarns unge, för mamma vill sova. Väger på övre delen av kurvan på BVC och då menar jag övre.

Och kompisen som är 2 månader äldre väger 2 kg mindre.

Var ska detta sluta?

2 kommentarer:

  1. Haha, ja vad skönt att du inte behöver tvinga i honom maten iaf! De påminner lite om hundar när de äter, de vet inte om de kommer få mat igen så därför gäller det att passa på...! :) Kanske en tillväxtperiod som gör att han behöver äta på natten igen?

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hoppas på det. Och att det går över snart. Nu väckte han mig vid halv tre redan. Jag blir galen!

    SvaraRadera