torsdag 20 januari 2011

Alltid redo

Mini är duktig. Mini började sova hela nätter ett tag innan jul. Jag har varit så nöjd och så bortskämd. I förebyggande syfte har jag tankat på honom med en flaska innan jag går och lägger mig, så att han inte får ont i magen av att vara utan mat så länge.

Plötsligt är det slut med det. Mini vaknar var tredje-fjärde timma och vill äta. Även under natten.

Mini har även börjat med annat som jag inte sett förut. T ex kan han plötsligt själv dra upp speldosan vid skötbordet! Han är jättekoordinerad med händerna (jämfört med tidigare) och stoppar gärna allt han får tag på i munnen. Om han inte får tag på något så stoppar han händerna i munnen.

Något ytterligare jag upptäckt är hur han studerar mig. Särskilt när jag äter. Oj vilka långa blickar min morgonmacka får.

Min lilla kille, som fyller 4 månader imorgon. Han ser ut att längta efter en macka.

Just efter att jag lite lätt frustrerat gett honom en flaska mat ännu tidigare än vanligt efter sänggåendet, så har jag fått ett nyhetsbrev från Pampers. Där står det så här:

"Vid fyra till fem månaders ålder gör ditt barns nya aktivitet och den hastighet med vilken bebisen växer, att hon eller han kan vara hungrigare än någonsin. Kanske märker du att ditt barn är intresserad av din egen mat, inte verkar tillfredsställd efter att ha ätit, vaknar ofta på natten eller äter mycket på sina händer. Då är lagom att introducera föda med lite mer substans."

Mini raring. Du är redo för smakportioner. Väldigt redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar