måndag 3 januari 2011

Från ord till handling

Idag har jag gjort två saker för att bli mer tillfreds med mig själv. Jag har promenerat i rask takt i nästan 2 timmar och så har jag beställt tid för klippning.

Nu är det verkligen slut på sunkdagarna. Det gäller att hålla det man säger. Imorgon ska jag lyxa till det rejält med min favoritbodylotion och ny mascara.

Mini har också börjat förstå att mammas ord gäller. Jag vet inte hur många gånger jag har skumpat honom, duttat rumpa med orden "Det är inte farligt, det är SKÖNT att fisa!" när han gråtit tröstlöst tills en fis på tvären äntligen letat sig ut. Ikväll blev det blöjbyte en stund efter nattning. Mini var lite gnällig. Med naken rumpa släpper han en fis och börjar flina. Och väl i säng kom det en riktig trumpetare följt av ett förtjust gurgel. Äntligen har Mini förstått tjusningen i att släppa väder!

Mamma hade rätt. Det kommer jag att ha många många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar