torsdag 6 januari 2011

Nästa tack!

Jag var så nöjd. Mini åt på ungefär samma tider varje dag. Sov ungefär på samma tider och var vaken i vissa sjok. Det gjorde livet enkelt. Jag kunde rätt lätt räkna ut vad som var fel när han var kinkig och dessutom rätt enkelt kunde planera min dag. För att inte tala om att jag fick sova på nätterna!

Numera är det slut med det. Mini har återgått till att äta var tredje-fjärde timma. Dygnet runt, vilket innebär att han är tröttare på förmiddagen, men då vill han inte sova, varpå han blir kinkig och kämpar emot sömnen.

Sen följer dagen en kamp där jag vill att han ska sova, men det vill inte han. Igår lät jag det bero, med övertrött skrikig bebis som resultat.

Idag ska jag få honom att sova. Och hoppas på bättre rutiner snart.

Annars blir även jag kinkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar