måndag 31 januari 2011

Frustration

Det gick så bra. Måndagar är lite baltiga i min och Minis tillvaro. Tvättid som styckar upp dagen. Men det gick bra. Jag fick i honom mat. Fick i honom ny gröt som är anpassad efter hans behov. Sen en liten trött kille som fick napp och gosa i mammas famn för att läggas i sängen för att sova. Vilket han gjorde. I en kvart, SEN tog det fart. Skrik skrik SKRIK SKRIIIIIIK SKRIK skrik skrik SKRIIIIK gny skrik SKRIIIIIIIIK. Och jag kunde inte få honom att lugna ner sig. Inte mig själv heller. Blev arg och sur och gick ut ur rummet, vilket fick honom att gå ännu mer i spinn. Andas andas, han är bara en bebis. Tillbaka in. Blöjbyte. Rumpdutta. Inget hjälpte. Tvättiden började rinna ut. Aaaargh... till slut stoppade jag honom i vagnen och gick ut. Vrål vrål vrål.

Och så till slut tystnad. Härliga ljuvliga tystnad.
Han sover fortfarande och jag funderar på att faktiskt laga mat till mig själv. Det var ett tag sen.

2 kommentarer:

  1. Åh denna återkommande frustration. Tur att man smälter som glass i solsken så fort ens hjärtegull är lugn igen å tittar på en med de små blå och kärleken svämmar över. Verkar som om det där med att somna är lite svårt för många 4/5 månaders små liv, har frågat runt lite i föräldragruppen så då känns det lite bättre iaf. Blir galen när jag läser föräldratidningar och det står att allas ungar sover gott bara man har en snutte ersättning och kvällsrutiner :-(

    SvaraRadera
  2. Ja herregud, dessa kvällsrutiner som är omöjliga att följa. I alla fall för oss. Ena kvällen är ungen skit slut och somnar utan krux och nästa vill han vara uppe och laja runt till kl 22. Inte kan jag med att lägga en pigg unge.
    Håller dock på att trigga honom på en snutte för jag har sett det funka klockrent på en kompis till Mini. Vi får väl se om det funkar!

    SvaraRadera